"Aku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya, namun ku tetap berjanji akan masih mencuba untuk memujuk hatimu mencintai aku kerna semua yang ada hanyalah untukmu.."

Monday, January 02, 2012

Indahnya Cinta Yang Tulus !

Jumpa neh dekat :148: tadi , rasa macam mau share lahh .
mau share dekat sini .. hehe ~ bOleh kann ?

"Dia terlalu sayangkan aku . Itu yang aku sangat pasti . Atas sebab itu aku rasa terlalu selesa kerana aku yakin dia tak kan meninggalkan aku . Dia sanggup mengetepikan kepentingan diri sebab nak menjaga hati aku . Sering aku biarkan dia memujuk dirinya sendiri bila dia merajuk . Buat apa aku nak pening-pening pujuk dia kalau dia sendiri akan kembali padaku dan meminta maaf atas keterlanjuran sikapnya sendiri . Sebarang perselisihan , dia yang akan mengalah dan dia akan menyalahkan dirinya sendiri walaupun jelas memang salahku ."
Dia wanita yang rela berkorban apa sahaja kecuali satu , dia tak mahu dirinya disentuh sebelum kami memiliki ikatan yang sah . Dan atas sebab yang satu itu aku rasa dia perempuan yang membosankan . Nak pimpin tangan pun tak boleh . Apatah lagi nak peluk . Ada pun bergesel bahu itu pun sebab aku yang sengaja . Sampai satu tahap aku rasa dia sangat membosankan . Aku cemburu tengok kawan-kawan aku boleh pegang tangan awek diorang . Tapi aku ? Bila aku cakap macam tu , dia cuma senyum dan cakap pada aku , " Belum tentu perempuan yang sentuh boyfriend dia tu sayang boyfriend dia lebih dari saya sayang awak ... Belum tentu perempuan tu ada masa susah senang boyfriend dia macam saya ada untuk awak ... "

Bagi pendapat yaya . . . .
Indahnya Cinta Yang Tulus ... Seperti CINTA ku bersama Muhammad Hanis Bin Juhari ... Aku bahagia bersama die kerana die banyak mengajar aku erti percintaan selama ni , dan die juga telah banyak berkorban demi aku

Setiap insan seharusnya menerima pasangannya dengan seadanya..
Tidak perlu membanding-bandingkan dia dengan orang yang lebih kaya, hebat atau tampan..
Terima dia sebagaimana cinta itu bermula... Penerimaan tanpa syarat menunjukkan bahawa kita mencintainya dengan tulus..
Bersyukurlah dengan apa yang dimiliki dan tanamkanlah impian untuk meningkatkan kehidupan tanpa mengorbankan kasih sayang dan keikhlasan yang sedia terbentuk...

Aku tidak pernah menegur, baik cara dia berpakaian atau apa sahaja yang berkaitan dengan sikapnya kerana aku tidak berniat untuk mengubahnya . Biarlah dia menjadi dirinya sendiri kalau dia lebih senang dan selesa begitu ... Itu yang aku mahu . Kerana aku tidak mahu mengubahnye.

Sesuatu hubungan percintaan adalah satu perjudian...
Tak semua orang bertuah mengecap hidup hidup bahagia berpasangan...
Sebaliknya, banyak yang menempuh derita sengsara....
Ajaibnya cinta, cinta itu buta dan cinta tidak mengenal engkau siapa, aku siapa...

No comments:

Post a Comment