"Aku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya, namun ku tetap berjanji akan masih mencuba untuk memujuk hatimu mencintai aku kerna semua yang ada hanyalah untukmu.."

Monday, December 05, 2011

Ya Allah ! Sekiranya die jodohku .......

Maaf , aku hanya seorang penulis . Penulis menulis adalah sebagai perkongsian ilmu dan pendapat dari hati nurani penulis . Ia juga sebagai hobi untuk memenuhi masa lapang penulis . Penulisan adalah berdasarkan apa yang dialami oleh penulis , ulasan isu semasa dan sebagainya . Ia adalah pendapat peribadi penulis . Sekiranya ade yang terasa dengan segala nukilan penulis , penulis mohon maaf . 

Ya Allah ! jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu , agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu .
Ya Muhaimin ! jika aku jatuh hati , izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu .
Ya Rabbana ! jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu .
Ya Rabbul Izzati ! jika aku rindu .. rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu .
Ya Allah ! jika aku menikmati cinta kekasihMu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu
Ya Allah ! jika aku jatuh hati pada kekasihMu jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu .
Ya Allah ! jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu .

Aku selalu berdoa kepada Yang Maha Esa , Semoga dikurnia seorang insan di jiwa ..
Tempat untuk aku luahkan segala rasa , Dan Perasaan yg tersimpan seribu satu makna
di dalam hati ..
Di kala aku keseorangan
, dia lah penghibur dan dia juga peneman hidup buat aku ..
Hati yg sayu tidak lagi kesepian
dengan kehadiran mu , wahai kekasihku !

Ya Allah ! tidak ku pinta yg menawan , tidak aku mengharap yg hartawan
.
Bukan juga yang berkedudukan
..
Aku cuma dambakan insan yang sepadan
..

Ya Allah ! Aku hanye inginkan Kasih sejati nya bukan kerna paksaan
.
Tapi biarpun derita yg menjadi rintangan
, ketulusannya yg tiada bandingan .

P/S : Duhai angin .. jika kau berhembus lembut melaluinya , katakan padanya , aku terlalu rindu akan detik2 manis bersamanya .. Duhai air .. jika kau mengalir di sisinya , beritahulah padanya , aku pohon maaf ats segalanya yang mengguris hati dan jiwanya .. Duhai unggas .. jika kau terbang melintasinya , sampaikan pesanan ini kepadanya .."kita berdua dipertemukan kerana takdir Allah .. kita bersama atas kasih persaudaraan .. kita dipisahkan kerana batas waktu seharian .. namun takku biar kasih ini kelayuan .. kan ku siram agar ia subur berpanjangan .. doa yang ku panjatkan untukmu kan selalu terangkai dalam satu jambangan .. harum nya tersebar ke serata alam .. hanya untukmu .. seorang yang sangat ku hargai , duhai Kekasih.."..berjanji lah.. bahawa kau adalah peneman buat ku selamanya , Insyaallah . semoga diri mu sentiasa mekar dalam bimbingan cinta Ilahi .. AMIN .

No comments:

Post a Comment